Oriti Lotte! Nitakutamani! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Sharon Oudejans - WaarBenJij.nu Oriti Lotte! Nitakutamani! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Sharon Oudejans - WaarBenJij.nu

Oriti Lotte! Nitakutamani!

Door: sharon atieno

Blijf op de hoogte en volg Sharon

03 September 2014 | Kenia, Kisumu

Laat ik met het leukste nieuws beginnen! artschool is weer open sinds vandaag! Eigenlijk sinds maandag maar de eerste twee dagen kwamen er gewoon geen studenten, vandaag waren er zowaar 2, waaronder mijn grote vriend Robert! :D dus dat maakte mijn dag weer een beetje goed.

Het begon allemaal niet zo heel happy vandaag.. ik heb namelijk afscheid moeten nemen van een goede vriendin, lotte, een super gezellige awesome meid van 21/22 uit nederland  ze logeerde bij julie en vandaag moest ze toch echt terug na 3 maanden... vrijdag hebben we een klein huisfeestje bij Julie gehouden, zaterdag stappen en zondag ben ik met Lotte en haar keniaanse vriend, tommy, naar kibuye market geweest, een hele grote markt in kisumu waar ze werkelijk alles hebben! En dan kwamen wij voornamelijk voor de stoffen, ik heb 9 verschillende stoffen gekocht dus nu alleen nog naar de taylor om er een jurk, pak, jumpsuit en short van te laten maken! Gisteravond ben ik met Lotte en Tommy naar dunga hill camp geweest, heb ik volgens mij wel eens eerder over verteld!, en hebben we nog een laatste drankje gedaan. En dan vandaag echt afacheid genomen, eerst geholpen inpakken en toen met Lotte, Tommy en Julie naar de bus. Gelukkig weet ik dat ik haar kan opzoeken als ik weer in Nederland ben!

Wat nog meer tegenviel vandaag was mijn gesprek met Eunice, de assistente van mijn baas. Ik wou haar vragen of ik volgende week bij nutrition kon beginnen en toen vertelde ze dat er net 5 nieuwe studenten zijn aangenomen bij nutrition dus dat daar geen werk meer is voor me.... super balen!! Nu word het denk ik NFE, non formal educatiom, een schooltje voor straatkinderen.

Verder heb ik gister chinees gegeten, super lekker!, wat mijn compoundbewoner uit Hongkong, woody, gekookt had. Hij gaat vrijdag weg, dus vrijdag avond hebben we een soort huisfeestje. Een week later gaan PJ en Michaelah weg en ben ik alleen op de compound, kwa wazungu.. maar dat is niet erg want ik het artschool en natuurlijk de lieve kleinkinderen van mama.

Wat ik verder heel opmerkelijk vind en zeker waard om te vertellen is het feit dat ik tijdens mijn werk vaak mensen tegenkom die de namen van hun kinderen niet weten, soms zelfs hun eigen naam niet, alleen voornamen... en met leeftijd is dat nog veel meer! Oudere mensen weten totaal niet hoe oud en de meeste alleen een jaartal.. wat voor mij toch echt als onmogelijk klinkt.. toch?! Echt heel vreemd..

Verder heb ik iets geweldigs gevonden, voor 1,70 per keer wil een super lieve vrouw op mijn compound, electine, mijn was doen, een keer in 2 weken :D ideaal! Ik vond het wassen niet eens zo erg maar mijn kleding werd gewoon niet schoon.. alleen onderbroeken moet ik zelf doen, en die mogen ook niet aan de gezamelijke waslijn dus eens in de zoveel tijd hangt de waslijn in m’n kamer vol met onderbroeken :p soort slingers maar dan anders :p

Ik wil deze keer mijn blog graag eindigen met het feliciteren van mijn lieve oma en tante, die beiden zaterdag jarig zijn! Ik duim voor jullie op mooi weer!

  • 03 September 2014 - 22:59

    Carla:

    Hoi Sharon,
    liefs dat je aan oma en mijn verjaardag denkt. Als ik het zo lees geniet je in Kenia enorm
    Je valt natuurlijk wel op met je mooie blonde haren, ben je ook nog aan het trainen net zoals je broer met een bal aan het rondrennen?Misschien kan je ook korfballen met een clubje?

    veel succes !
    Groetjes Carla

  • 04 September 2014 - 08:01

    Sharon Atieno:

    Korfballen gaat helaas niet! Maar er is hier een sport wat r een beetje op lijkt, genaamd netbal, dus dat kan k wel doen, alleen zijn al mijn vrienden jongens en is het een meisjes sport hier.. das dan weer lastig! :p ik houd het voorlopig op voetballen!

  • 04 September 2014 - 10:06

    Joke:

    Leuke slinger!
    Jij ook gefeliciteerd met jouw oma en tante!
    Wat jammer dat je niet bij de babys kan werken, maar je vindt vast een ander goed plaatsje. je kan op zoveel plaatsen nuttig zijn! Ik hoop dat je tijd hebt om op de artschool te genieten! Wat doe je daar als je daar naar toe gaat? Op de website zie ik dat ze daar hele mooie dingen maken.
    Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Visited countries: Netherlands Belgium France Luxembourg Denmark Germany Austria Spain Zwitserland Italy Hungary Macedonia Croatia Greece Serbia Romania Slovenia Czech Republic England Armenia Georgia Costa Rica Canada Alaska (USA) South Africa Swaziland Uganda Kenya Thailand Indonesia Malaysia Sri Lanka

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 531
Totaal aantal bezoekers 22309

Voorgaande reizen:

21 Juni 2017 - 21 Augustus 2017

Kenya and a little more

07 Juli 2016 - 26 Augustus 2016

Eurotrip 2016

04 Juli 2014 - 04 December 2014

Kenia

Landen bezocht: