Er was eens... - Reisverslag uit Zuidoostbeemster, Nederland van Sharon Oudejans - WaarBenJij.nu Er was eens... - Reisverslag uit Zuidoostbeemster, Nederland van Sharon Oudejans - WaarBenJij.nu

Er was eens...

Door: Sharon Atieno Oudejans

Blijf op de hoogte en volg Sharon

30 April 2015 | Nederland, Zuidoostbeemster

Er was eens een jonge vrouw van, over 5 dagen, 20 jaartjes jong. Na een enorm gave reis naar Kenya is ze inmiddels alweer meer dan 4 maanden terug in Nederland.

In deze 4 maanden heb ik voornamelijk heel veel gewerkt. Inmiddels werk ik bij een lunchroom, brasserie en een grieks restaurant.
Maaaaaar,, die maanden hard werken zijn zeker niet voor niets geweest, want over anderhalf maandje, 11 juni 2015, ga ik terug naar Kenya!! Terug naar Kisumu, het weeshuis en mijn lieve vrienden!

Het voelt een beetje als naar huis gaan, hoewel ik mij ook zeker weer op mijn plek voel in Nederland. Ik merk dat ik onwijs veel geleerd heb tijdens mijn reis en dit kan toepassen in mijn leven in Nederland.

Een paar weken geleden is Tommy in Nederland aangekomen en ik heb hem en Lotte vorige week gezien. We zijn een dagje naar Amsterdam geweest en hebben 's avonds een fantastisch concert bezocht, een Afrikaans gospel concert! Heel gaaf om te zien en weer even helemaal in Afrika. De volgende ochtend heb ik met Tommy een rondje Beemster gefietst om ons prachtige stukje Nederland te showen.

Ik zit nog vol in mijn studiekeuze en moet nog zeker een maand werken. Ik twijfel tussen de studie Afrikaanse Talen en Culturen tegenover Culturele Antropologie en Ontwikkelingssociologie.

Maar, over Kenya dus. Ik ben al weken druk bezig met het verzamelen van spullen voor Robert, mama en voornamelijk het weeshuis in Ahero. Ik heb al speelgoed, kleding, een camera, mobieltjes etc. Ik ben nu voornamelijk nog opzoek naar een oude laptop die ze kunnen gebruiken in het weeshuis.

nou dat was het voor nu weer even, ik laat jullie snel meer weten over mij komende reis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Visited countries: Netherlands Belgium France Luxembourg Denmark Germany Austria Spain Zwitserland Italy Hungary Macedonia Croatia Greece Serbia Romania Slovenia Czech Republic England Armenia Georgia Costa Rica Canada Alaska (USA) South Africa Swaziland Uganda Kenya Thailand Indonesia Malaysia Sri Lanka

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 22299

Voorgaande reizen:

21 Juni 2017 - 21 Augustus 2017

Kenya and a little more

07 Juli 2016 - 26 Augustus 2016

Eurotrip 2016

04 Juli 2014 - 04 December 2014

Kenia

Landen bezocht: