en uw reis gaat naar.... - Reisverslag uit Rodos, Griekenland van Sharon Oudejans - WaarBenJij.nu en uw reis gaat naar.... - Reisverslag uit Rodos, Griekenland van Sharon Oudejans - WaarBenJij.nu

en uw reis gaat naar....

Door: sharon oudejans

Blijf op de hoogte en volg Sharon

07 Juli 2016 | Griekenland, Rodos

(for English see below)

Ik zit hier helemaal stuiterend op m'n bed. En nu vragen jullie je natuurlijk af:...he....bed!?.... waar dan? Nou gewoon, op Rhodos!

Vanmorgen ben ik om 8 uur naar Schiphol gegaan om alle balies af te struinen opzoek naar een leuke last minute. Nu klinkt dat een stuk simpeler dan het is. Blijkbaar doet bijna niemand aan last minutes en zakte de moed me met de minuut verder in m'n schoenen. Tot ik daar, als een oase, een groot geel bord "LAST MINUTES" zag hangen. Ik snel erheen en op die plek is mijn reis zowaar echt begonnen. De balie was van sunweb (aanrader!) En de vrouw achter de balie heeft mij minimaal een uur geholpen om de eerste dagen van mijn reis te plannen. Ik kon kiezen uit een vlucht naar de Canarische eilanden, Turkije of Rhodos. De andere twee vielen voor mij standaard al af maar Rhodos vond ik ook niet echt wat ik zocht. De lieve vrouw heeft mij echter anders doen inzien. Ze vertelde me dat je vanaf hier
met de boot naar Athene kan en vanaf Athene zowel een trein als bus naar Budapest gaat. Toen was ik eigenlijk al om, maar om er nog een schepje bovenop te doen heeft ze mij geholpen met het zoeken naar hotels in Rhodos en Athene en heeft zij voor mij alle informatie uitgeprint over de trein, boot en bus.

Om 4 uur vanmiddag ben ik deze kant op gevlogen, met een korte stop op Kos. Hier aangekomen moest ik, in het pikke donker, nog bij mijn hostel komen. Eerst maar een taxi vragen, die was 17 euro, dat maar niet doen! Aan een aantal locals heb ik het adres van mijn hostel laten zien en die konden mij vertellen dat er een bus heen zou gaan. Ik met een bigsmile in die bus, want dat had ik toch maar even mooi geregeld voor 2,40, zet hij me bij de verkeerde halte af! In een winkeltje heb ik naar een routebeschrijving gevraagd maar de eigenaren vertelde mij dat het hostel zeker 45 min lopen was, inmiddels al half 11... gelukkig zijn deze Griekse mannen erg lief en bellen ze het hostel, waarna de eigenaresse me komt halen met de auto! Ow en ik kreeg nog Grieks bier van ze! Iedereen hier vind het tot nu toe helemaal geweldig dat ik bij Kriti werk en ik heb al tips ontvangen voor de beste gyros in de stad!

Het hostel is erg schattig, ik lig op een dormroom met twee Zweedse jongens (die momenteel niet thuis zijn en ik dus nog niet heb ontmoet. Ik heb wel stiekem in hun paspoorten gegluurd (owjeej is dat raar?)). Het is hier schoon en warm, ik ga me hier voorlopig wel vermaken! Nu eerst lekker slapen en morgen het strand en de stad verkennen. Voor 7 euro kan ik een dag een fiets huren, je kan hier eiland hoppen en ik heb bergen (heuvels) gespot om te wandelen, oftewel; ik vermaak me hier wel even! Ik denk dat ik rond maandag richting Athene ga, maar deze reis ga ik niks beloven en zie ik het allemaal wel!


(De Zweedse jongens zijn net terug en lijken me erg aardig, waarschijnlijk gaan we zaterdag uit)

Jullie horen het weer van me! Welterusten!


I am sitting on my bed, totally hyperactive! I can hear you guys wondering; hmm.... bed!?.....where?? Well, on Rhodes, Greece!!

This morning I went to the airport at 8 AM to check if I could find any cheap last minutes. That sounds a lot easier than it is! Apparently, nobody could offer me one and I felt more hopeless every minute... till I saw a big yellow LAST MINUTE sign, so I walked over there and at that place my adventure began... the lady at the desk was so sweet and helped me plan my first days of this trip. I had the choice of some islands next to Morocco, Turkey or Rhodos. The other two were no option for me but Rhodes also didn't really attract me. the sweet lady showed me the bueaty of this place and told me that from here I can go to Athens by boat, from where I can take a bus or train to Budapest. The train even stops at Skopje, another possibility! She showed me some hostels and gave me all the information I needed.

At 4 PM today I flew all the way up here, with a short stop at Kos. When I arrived it was pitch black already and I still needed to find my way to the hostel. I asked a taxi first, but he charged me 17 euros. I asked a few locals if they knew the adress of the hostel and they told me I can take the bus. So with a big smile I sat in that bus, so proud I got a ride for just 2,40, but then the bus dropped me at the wrong stop! In a little shop I asked for directions, but the owner told me that it was far.. he called the hostel and the owner of the hostel actually came to pick me up! And they gave me Greek beer! :D everybody loves it when I tell them I work at a Greek restaurant and i already know all the nice food places around here.

The hostel is small, cute and local. I sleep in a shared room with two Swedish guys, but I havent met them yet. it's clean and warn in Rhodes. I'm gonna sleep now and tomorrow I will be checking out the beach and town. I'm planning on going to Athens on Monday but this trip I don't be promising anything!


(The guys just got back, they are nice and seems to be fun to hang out with and go out Saturday!)

Sleep well!

  • 08 Juli 2016 - 11:57

    Joke:

    Het begin is er! En wat voor begin. Wauw! Blijf schrijven en vooral genieten. xx

  • 08 Juli 2016 - 13:12

    Simone:

    Haha heldin! Klinkt lachen! Het feit dat je zo makkelijk bij hun paspoorten kan is ook niet echt zorgvuldig van die jongens ;) Have fun, je schrijft leuk!

  • 08 Juli 2016 - 13:31

    Anita:

    Ahhhhh goed begin jij topper!
    En nog wel Greece, veel gereisd met de rugzak. heerlijk het zonnetje 'bij de hand'. Genieten jij en kijkend naar je plannen gaat dat lukken. Dikke reis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Visited countries: Netherlands Belgium France Luxembourg Denmark Germany Austria Spain Zwitserland Italy Hungary Macedonia Croatia Greece Serbia Romania Slovenia Czech Republic England Armenia Georgia Costa Rica Canada Alaska (USA) South Africa Swaziland Uganda Kenya Thailand Indonesia Malaysia Sri Lanka

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 513
Totaal aantal bezoekers 22287

Voorgaande reizen:

21 Juni 2017 - 21 Augustus 2017

Kenya and a little more

07 Juli 2016 - 26 Augustus 2016

Eurotrip 2016

04 Juli 2014 - 04 December 2014

Kenia

Landen bezocht: