Hadithi ndogo - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Sharon Oudejans - WaarBenJij.nu Hadithi ndogo - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Sharon Oudejans - WaarBenJij.nu

Hadithi ndogo

Door: Sharon atieno

Blijf op de hoogte en volg Sharon

08 December 2014 | Kenia, Kisumu

Hallo allemaal!
Poeh dat is lang geleden! Tijd voor een kleine update zodat jullie weten dat jullie je geen zorgen hoeven te maken.

Mams heeft na haar bezoek hier de tablet meegenomen en mijn laptop achtergelaten, helaas is mijn laptop alleen na een half uur ongeveer gecrasht en had ik dus geen mogelijkheid een berichtje te schrijven. Ik ben momenteel weer in kisumu bij Alistair thuis dus ik heb even zijn tablet geleend for een klein berichtje.

Met mij gaat alles nog altijd goed, ik heb een fantastische week met mams gehad waarin we naar Nauru zijn geweest voor een safari en samen het weeshuis in ahero hebben bezocht. Verder veel uiteten geweest en veel knuffels, wangkussen en handjes schudden voor mams omdat iedereen hier haar natuurlijk wilde leren kennen.

Nadat mams was vertrokken ben ik niet veel later naar mombasa gegaan, naja eigenlijk niet eens mombasa maar diani, naast ukundu, aan de zuid kust. Ik en Loes zijn daar naar een backpackershostel geweest genaamd south coast backpackers, en man wat was dat leuk! Het plan was om na 3 dagen naar een ander hotel te gaan waar je in een boomhut zou slapen, maar na minder dan 24 uur waren we al overtuigd en hebben we die boeking gecancelled. Het hostel had een eigen zwembad en bar en de helft van de avonden was het feest. Daarna altijd door naar een club op het strand waar we dan de hele avond stonden te dansen. Ik heb echt een vakantie gehad daar en genoten voor 10! De mensen waren fantastisch en veel blanken, wat toch wel even wennen was. Ik ben bijna de hele week met Loes ziek geweest maar toen onze vrienden uit kisumu aankwamen was ik gelukkig net beter en hebben we gesnorkeld! Freddy, Anouk en Jamie zijn vervolgens een week gebleven nadat Loes naar India was vertrokken. Doordat het zo mooi en leuk was en ik nog weinig had gezien doordat ik zoveel ziek was geweest heb ik besloten ook die week met hun nog te blijven. Veel gelachen, gezwommen en gedanst. Donderdagavond zouden de andere vertrekken en besloot ik ook maar eens een bus terug te zoeken. Helaas is het druk vanwege het weer in december en de komende feestdagen en was er geen bus beschikbaar. Zaterdagavond was de eerste optie, een onbekende maatschappij en een nachtbus... Gelukkig bood Freddy meteen aan langer te blijven, natuurlijk ook omdat hij het zo naar zijn zin had, win win dus! En zijn de meiden zonder hem vertrokken. Nog 2 dagen hebben Freddy en ik volop van diani genoten. Dankzij de vriendschappen die ik had gesloten in deze weken heb ik de kans gekregen om in een klein vliegtuigje mee te gaan en deze zelfs te mogen besturen en in mijn laatste paar uurtjes in diani zelfs mogen skydiven!!!! Hoe vet is dat dan! Van 3 kilometer hoogte uit een vliegtuigje springen, WAUW!

Hierna helaas de bus in gegaan en afscheid genomen. Zondag ochtend kwamen we aan in Nairobi, waar Freddy moest zijn en ben ik doorgegaan naar kisumu. Nu nog iets minder dan twee weken om naar het weeshuis te gaan, afscheid te nemen en mama en de kinderen op te zoeken.

Ik moet eerlijk zeggen dat het ook wel tijd is om weer te gaan, ik heb genoten, nergens spijt van maar heb heel veel zin volgende week zaterdag weer in mijn geliefde Beemster te zijn.

Tot snel iedereen!

  • 08 December 2014 - 12:55

    Klaas.:

    Wow, dat gaat goed met je! Ank had het enthousiaste verhaal van je moeder gehoord en in Diani heb je echt gefeest zo te lezen. Wat een avontuur!
    Een goede thuisreis toegewenst en tot ziens.

  • 08 December 2014 - 18:04

    Joke Oudejans:

    Werken, feesten, genieten, mensen leren kennen, vliegen, dansen, ... Alles heb je gedaan. Afscheid nemen hoort er ook bij. Bereid je voor, hagelbuien, kou, Kerstboom met lichtjes, kaarsjes, houtkachel, handschoenen aan, fietsen, warme chocomel en alleen maar kerstliedjes op de radio...... Maar ook hier knuffelen, handjes schudden, nederlands praten, korfbal en gewoon om 20.00 uur journaal kijken!
    20 december zien we elkaar op Schiphol. (Ik zal een warme jas voor je meenemen :-) )

  • 19 December 2014 - 13:46

    Verena:

    Nog een paar uren!! Veel wind, regen maar niet heel koud voor ons.
    Alvast welkom terug en hoop dat je in ieder een hele mooie ervaring en tijd daar hebt gehad.
    Spreek en hoor de verhalen binnenkort!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Visited countries: Netherlands Belgium France Luxembourg Denmark Germany Austria Spain Zwitserland Italy Hungary Macedonia Croatia Greece Serbia Romania Slovenia Czech Republic England Armenia Georgia Costa Rica Canada Alaska (USA) South Africa Swaziland Uganda Kenya Thailand Indonesia Malaysia Sri Lanka

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 662
Totaal aantal bezoekers 22320

Voorgaande reizen:

21 Juni 2017 - 21 Augustus 2017

Kenya and a little more

07 Juli 2016 - 26 Augustus 2016

Eurotrip 2016

04 Juli 2014 - 04 December 2014

Kenia

Landen bezocht: