Maisha ni nzuri! - Reisverslag uit Zuidoostbeemster, Nederland van Sharon Oudejans - WaarBenJij.nu Maisha ni nzuri! - Reisverslag uit Zuidoostbeemster, Nederland van Sharon Oudejans - WaarBenJij.nu

Maisha ni nzuri!

Door: sharon atieno oudejans

Blijf op de hoogte en volg Sharon

01 November 2015 | Nederland, Zuidoostbeemster

Gelukkig zijn, wat is dat nou precies, voor mij is dit het gevoel dat je de hele wereld aan kan, het gevoel dat je iets toevoegd in anderen hun leven en vooral het zin hebben in morgen, en in de rest van je leven!

Dit gevoel heb ik in Kenya zo goed als altijd en naar mijn mening ook voor een van de eerste keren in Kenya ervaren. Hierdoor koppelde ik Kenya aan gelukkig zijn en ging ik het zien als de enige plek om gelukkig te kunnen zijn.


De laatste tijd had ik al het idee dat dit misschien niet helemaal waar is, dat ik ook ergens anders gelukkig kan zijn, want ik moet bekennen, ik ben pittig blij met mijn leven op het moment! Mijn studie is elke dag weer een zege en voor het eerst zit ik in een klas zonder pesters, haters en betweters. Ik voel me zo op mijn plek in Leiden!


Vandaag heb ik dat gevoel, dat geluk, dat wat voor een big smile op mijn gezicht zorgt die niet weg te krijgen is, in ons kikkerlandje ervaren. wWat heb ik hiervoor gedaan? Liften! Ik had vandaag een liftdag via mijn studievereniging, Itiwana. In koppels moesten we van Leiden naar Enschede liften. Ik ging met mijn studiemaatje Emile, wat een zeer geslaagde keuze was! Deze dag mag zeker in mijn top 3 leukste dagen van mijn leven staan! We hebben onder andere anderhalf uur langs de snelweg staan dansen, keihard 'Brabant' gezongen terwijl we als zwervers langs het spoor liepen en super leuke opdrachten uitgevoerd! Mensen, ik raadt liften aan iedereen aan, wat een top dag!


I feel blessed dat ik de mogelijkheid heb deze ervaring mee te maken en toch ook wel blij dat ik in een land woon waar dit gewoon kan!


Ik ben ook zeker van plan vaker te liften. De ervaring, de moet erin houden en alle leuke mensen die je ontmoet doen mij zo goed! Emile en ik hebben bedacht binnenkort een weekendje naar Brugge te gaan, liftend en ik ben van plan de zomer van 2016 door Europa te liften. Het idee voor de zomer zat al iets meer dan een maand in mijn gedachten maar is door vandaag toch wel een soort van offcieel geworden.


Nu ik dit schrijf zit ik in de trein van Emile, Den Haag, naar huis. Het sloeg net echt op mij in hoe gelukkig ik me op dit moment voel, en dat wilde ik natuurlijk even met jullie delen! Het besef hoeveel het leven waard is, maar vooral het besef dat je je leven zo mooi kan maken als je zelf wilt, word steeds sterker. Ik geloof dat iedereen een eigen puzzel aan het maken is, met sommige stukjes verstopt. Door ervaringen in je leven vind je steeds een puzzelstukje, een stukje van jezelf erbij.


Ik wil jullie allemaal een fijne halloween wensen ! Geniet van elk mooi moment, leer van de minderen momenten en maak jouw puzzel de mooiste!

  • 01 November 2015 - 19:04

    Joke:

    Ik zag het aan je gezicht toen je thuis kwam.
    Geniet er maar van en zo kan een studie een feest op zich zijn.
    Itiwana bestaat volgens mij uit hele mooie mensen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Visited countries: Netherlands Belgium France Luxembourg Denmark Germany Austria Spain Zwitserland Italy Hungary Macedonia Croatia Greece Serbia Romania Slovenia Czech Republic England Armenia Georgia Costa Rica Canada Alaska (USA) South Africa Swaziland Uganda Kenya Thailand Indonesia Malaysia Sri Lanka

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 22322

Voorgaande reizen:

21 Juni 2017 - 21 Augustus 2017

Kenya and a little more

07 Juli 2016 - 26 Augustus 2016

Eurotrip 2016

04 Juli 2014 - 04 December 2014

Kenia

Landen bezocht: