looking forward with excitement - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Sharon Oudejans - WaarBenJij.nu looking forward with excitement - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Sharon Oudejans - WaarBenJij.nu

looking forward with excitement

Door: sharon atieno

Blijf op de hoogte en volg Sharon

23 Oktober 2014 | Kenia, Kisumu

Hey luitjes!

Allereerst wil ik een klein stukje als reactie op klaas schrijven, aangezien er steeds iets misgaat met reacties plaatsen hier... klaas, wat super leuk om te merken dat je me echt volgt en natuurlijk helemaal leuk om elke keer je meelevende reacties te horen! Het gaat hier heel goed, ik ben voorzichtig maar geniet zeker zoveel maar kan, want wat voel ik me thuis hier! Het voelt aan de ene kant of ik hier al jaren woon maar ook weer alsof ik hier pas kort ben omdat de tijd voorbij vliegt en ik gewoon nog niks van thuis mis. Ik groei elke dag enorm en wil echt niet terug, helaas heb ik nog maar twee maandjes over... gelukkig is het als ik terugkom kerst en daarna wintersport dus wacht er een fantastische tijd op me bij terugkomst! Na mijn wintersport moeten we maar snel een keer zitten en fotos kijken! Tot snel!

Nou, een update van alles hier, zoals ik zei gaat het enorm goed, ik vermaak me prima without pandi, hoe geweldig ik mijn tijd daar ook vond. Ik heb gelukkig, met behulp van een paar goeie vrienden, een mooi plan opgezet voor de aankomende tijd hier, die helaas nog maar kort is. Ik verbijf nu met een vriend van me in een heel mooi appartement. Over een weekje ga ik naar Ahero, naar Tommy, een goeie vriend en het vriendje van een nederlandse vriendin, Lotte. Zijn ouders hebben daar een weeshuis waar ik kan helpen en het is natuulijk een leuk uitstapje! Ahero is 20 kilometer van kisumu en volgens Lotte zeker de moeite waard! Na dat weekje ga ik terug naar kisumu, eerst die vrijdag avond een feestje van Brian, een andere vriend. En dan............. (tromgeroffel)............... komt mijn lieve mamsie (jaja me echt nederlandse mamsie!) me hier opzoeken!!!! Helaas maar voor 8 dagen maar ik ben al bezig geweest met dingetjes plannen en dat worden me toch 8 leuke dagen!! Heb ik heeeeeeel veel zin in! Ik heb een hippotour, safari, wandeling en marktjesbezoek op de planning gezet, maar voor mij is natuurlijk het belangrijkste dat ze ziet waar ik me dan al bijna 5 maanden bevind, zodat ze hopelijk kan begrijpen waar ik hier zo dol op ben en waarom ik me hier zo thuis voel! Wat voor mij een hele leuke dag op de planning is, is de dag dat we naar artschool gaan en mijn hostfamilie gaan opzoeken, zodat ze al mijn familie hier kan ontmoeten.

Nadat mams weer weg is ben ik van plan om met Debora, een duitse vriendin die ik aan het begin van mijn reis heb ontmoet, naar Mombasa te gaan voor een maandje. Helaas betekend dit natuurlijk ook dat ik mijn geliefde kisumu een maand eerder achter me moet laten maar debora zien en naar Mombasa gaan kijk ik natuurlijk wel erg naar uit! Het is helaas nog niet honderd procent zeker, want we willen daar, ik een maand en debora drie maanden, in een animatieteam van een hotel werken, maar we hebben nog geen bevestiging dat we er terrecht kunnenl zo niet blijf ik misschien wel in kisumu, tenzij we iets anders vinden, aangezien een maandje mombasa voor fun toch echt te duur voor mij zou zijn. Fingers crossed dus!

Ow voor ik het vergeet, ik heb gister aan een stuk door een prachtig boek uitgelezen, genaamd 'de Afrikaanse prinses' en heb daar denk ik het antwoord gevonden waar ik in Kenya naar opzoek ging, of op ze minst een deel van mijn antwoord; ik ging hierheen met de vraag hoe Afrikanen zo gelukkig en vrolijk kunnen zijn terwijl ze weinig hebben. Ii heb me vanaf het begin hiet inmens gelukkig gevoeld en ik vond gister in het boek twee zinnetjes die het voor en deel heel mooi beschrijven.

' want niet degene die iets heeft, maar die iets geeft is rijk. '
' rijkdom en armoede huizen niet in een land, maar in het innerlijk van de mensen. In geestelijke rijkdom of armoede. '

  • 24 Oktober 2014 - 16:29

    Klaas.:

    Mombasa, dat opent weer een stapel herinneringen. Ik was 17 toen ik voor het eerst als stuurmansleerling in die haven kwam. Later, als stuurman kwamen we daar elke 2 maanden toen we de dienst Oost-Afrika <--> Perzische Golf voeren. Dat waren nog eens tijden....
    Maar nu denk ik dat je je tweemaal moet bedenken voor je daarheen verkast. Het is nog niet zo lang geleden dat daar een aanslag werd gepleegd, het ligt natuurlijk veel dichter bij Somalie. Praat er eens serieus met je moeder over!
    Want wat leuk dat die komt. Het zal je een hele kick geven om alle dingen waar je zo enthousiast over bent met je moeder te delen, ook al twitteren en bellen jullie waarschijnlijk heel vaak.
    Nou ja, Sharon, ik begrijp dat je het wel op prijs stelt als er gereageerd wordt dus hou nog even vol. Behouden vaart en goede thuiskomst zeggen ze in de scheepvaart.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Visited countries: Netherlands Belgium France Luxembourg Denmark Germany Austria Spain Zwitserland Italy Hungary Macedonia Croatia Greece Serbia Romania Slovenia Czech Republic England Armenia Georgia Costa Rica Canada Alaska (USA) South Africa Swaziland Uganda Kenya Thailand Indonesia Malaysia Sri Lanka

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 22345

Voorgaande reizen:

21 Juni 2017 - 21 Augustus 2017

Kenya and a little more

07 Juli 2016 - 26 Augustus 2016

Eurotrip 2016

04 Juli 2014 - 04 December 2014

Kenia

Landen bezocht: