TIA, this is Africa - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Sharon Oudejans - WaarBenJij.nu TIA, this is Africa - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Sharon Oudejans - WaarBenJij.nu

TIA, this is Africa

Door: Sharon

Blijf op de hoogte en volg Sharon

04 Augustus 2014 | Kenia, Kisumu

Hehe! eindelijk is het me gelukt om mijn eerste reisverslagen online te zetten! Voor Afrika nog best optijd! Ik moet eerlijk bekennen dat ik na een week ook ben gestopt alles op te schrijven dus ik zal terplekke wat vertellen over de afgelopen weken. Inmiddels ben ik hier al een maand en man wat is er veel gebeurt!

ik zal beginnen met het belangrijkste. mijn werk hier. we hebben eerst drie weken introductie gehad, waarin we alle projecten hebben bekeken en overall een dagje hebben meegelopen, maar omdat je je in een dag natuurlijk nergens in kan verdiepen was dus erg veel zitten en andere zien werken. Na de introweken hebben we een gesprek gehad met Eunice, de assistant van mijn baas, Chris, en konden we kiezen wat we de aankomende tijd willen gaan doen. Eef heeft nutrition gekozen en Fleur het HIV/AIDS project. Ik vond 3 projecten erg leuk, Nutrition, NFE en Wakonyu. Nutrition ging eef al doen dus dat zou geen handige keus zijn, NFE is non formal school en de zomervakantie is hier in de maand augustus dus dat had geen zin. daarom heb ik gekozen om tot eind Augustus Wakonyu te gaan doen, dit project heet het OMA project maar wat het precies inhoud begrijp ik nog niet helemaal om eerlijk te zijn :p Ik vul formulieren in, type rapporten in de computer en heb het erg gezellig met mijn college Julie, een lady van rond de 25 waar ik ook buiten werk veel mee omga.

Buiten werk doen we ook veel leuke dingen, marktjes bezoeken, in het weekend uit en af en toe uiteten of gewoon op een van de mooie plekjes van Kisumu chillen. Meestal ben ik met Julie of Francis, Francis is de vriend/man van Sarah, een Nederlandse vrouw die sinds een paar jaar hier woont. Er zijn erg veel Wazungu (blanken) in Kisumu en een avondje uit begint altijd in the Duke of Breeze, een rooftop bar van een Nederlandse eigenaresse.

Kisumu is erg gezellig en ik begin nu een beetje te begrijpen waar alles is. Ook ben ik hard bezig Kiswahili te leren. Het is niet eens zo super moeilijk maar het kost natuurlijk even voor ik het echt kan, ik hoop in een maandje op ze minst te begrijpen wat de ander zegt. Spreken gaat nu nog heel moeizaam. En dan natuurlijk nog het geweldige probleem dat de helft van de mensen hier geen Kiswahili praat maar kiLuo, dus dat word mijn volgende doel na Kiswahili!
Ik heb een paar weken geleden een Duits meisje ontmoet van mijn leeftijd, Debora, ze is hier een jaar geweest en is inmiddels helaas alweer vertrokken. Dat is wel heel erg balen hier, iedereen die ik ontmoet vertrekt binnenkort alweer. Ik heb in mijn eerste weken ook een Canadese jongen ontmoet die helaas ook na een week alweer wegging.

Mijn huis/kamer is heel gezellig, ik heb een Eigen kamer, even groot als thuis met een bed, stoel en open kastje. Ik heb inmiddels al gekko's, vleermuizen en kakkerlakken in mijn kamer gehad. Mijn hostfamily, de mensen die voor mij koken en op mijn compound leven zijn echt super, mama is altijd daar voor ons en de kleinkinderen van mama komen meteen vragen of ik wil spelen. ze zijn echt mijn kleine broertjes en zusje.

Ik ben inmiddels al 2 keer naar het ziekenhuis geweest, de eerste keer naar de tandarts vanwege kiespijn, maar dit bleek gelukkig gewoon mijn verstandskiezen te zijn. De tweede keer was vandaag, om een check up te doen voor Malaria, gelukkig negatief! Ik heb al 3 dagen enorme keel- en oorpijn en opgezwollen lymph klieren, ik denk keelontsteking... Laten we hopen dat het vanzelf overgaat! Ik wil liever niet aan de antibiotica ;)

Nou ik denk dat jullie weer een beetje op de hoogte zijn, laat me weten als jullie nog vragen hebben, mails en whatsapp probeer ik zo vaak mogelijk te beantwoorden! KUS

  • 08 Augustus 2014 - 22:15

    Wilma:

    he sharon, leuk om je verslag te lezen. ik heb 1 oog naar de tv, Top Care, en 1 oog naar jouw verslag maar jij wint het. als jij naar de stad of weet ik waar naar toe ga je dan met de bus of taxi?
    Maar balen dat je in het ziekenhuis ben geweest maar geeft je ook wel vertrouwen dat het goed komt.
    lieve Sharon tot je volgende berichtje dikke kus van mij.

  • 09 Augustus 2014 - 17:01

    Verena:

    Sharon, leuk te lezen dat je je al een beetje gesetteld voel. Veel plezier daar en tot wederzien. Groeten.

  • 15 Augustus 2014 - 11:05

    Sharon Atieno Oudejans:

    Hey tantetje!
    Yes! Het ziekenhuis hier is prima, alleen het wachten voor je behandeld word kan minimaal 2,5 uur duren, maar gelukkig kom ik er niet regelmatig!
    Als ik naar werk ga pak ik een tuktuk, er gaat er een naar mijn werk voor 10 ksh, dat is ongeveer 8 cent. En als ik ergens anders heen moet en ik ben alleen of met twee ga ik met een piki piki, dat is een motorbike waar je achterop gaat en voor mij alleen is dat meestal 50 ksh. :) en naar de supermarkt kan ik lopen!
    Dikke kus voor iedereen daar en tot snel weer <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Visited countries: Netherlands Belgium France Luxembourg Denmark Germany Austria Spain Zwitserland Italy Hungary Macedonia Croatia Greece Serbia Romania Slovenia Czech Republic England Armenia Georgia Costa Rica Canada Alaska (USA) South Africa Swaziland Uganda Kenya Thailand Indonesia Malaysia Sri Lanka

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 22347

Voorgaande reizen:

21 Juni 2017 - 21 Augustus 2017

Kenya and a little more

07 Juli 2016 - 26 Augustus 2016

Eurotrip 2016

04 Juli 2014 - 04 December 2014

Kenia

Landen bezocht: