another goodbye - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Sharon Oudejans - WaarBenJij.nu another goodbye - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Sharon Oudejans - WaarBenJij.nu

another goodbye

Door: sharon atieno

Blijf op de hoogte en volg Sharon

15 Augustus 2014 | Kenia, Kisumu

En toen was ik de enige nederlandse.. fleur en eef zijn donderdagavond vertrokken naar nederland en nu ben ik de enige nederlandse op de compound, alleen drie mensen van de UK zijn er nog. Ik ben bijna 2 weken ziekjes geweest maar ik denk dat het bijna over is. Eerst een week keelontsteking en toen meteen erachteraan een ontsteking in mijn neusholtes of zoiets :p maar nu alleen nog verkouden dus komt helemaal goed!

Ik merk dat ik zoveel leer hier en elke dag een beetje meer verander, ben ook heel benieuwd hoe het over 5 maanden is, hoe erg ik daadwerkelijk veranderd ben dan. Ik denk hier zoveel na over mijn leven in Nederland, ik vind een reis als dit echt een aanrader voor iedereen.

We zijn in begin deze week naar Hellsgate geweest, een national park in Naivasha, 6 uur van Kisumu. Het was echt onwijs gaaf en het bijzondere van dit park was dat je er met de fiets doorheen kan, het is een klein park met pumba’s, zebra’s, antilope, impala’s, giraffe, buffels en een hoop apen. Ow en een soort bergmarmotje die de enige familie van de olifant is! Maandag zijn we met de bus naar de camping gegaan, wat nog niet zo makkelijk was want 10 km na Naivasha bessefte we dat de bus niet ging stoppen... dus toen maar midden op de snelweg uitgestapt en een piki piki gepakt naar Naivasha. Eenmaal daar hebben we een matatu gepakt naar de camping. Eenmaal op de camping aangekomen hebben we echt onze ogen uitgekeken, wat een prachtige plek! Aan het meer, een enorme rust vergeleken met kisumu. Toen we savonds onze tanden hadden gepoetst vroeg iemand of we een hippo wouden zien, Natuurlijk! Stond er dus eentje langs het meer, op 10 meter afstand! Wel natuurlijk met een hek met stroomdraad tussen ons en de hippo in.
Dinsdag zijn we vroeg hellsgate in gegaan met onze mountainbikes en onze super aardige gids James. We zijn de hele dag in het park geweest en hebben van alles gezien, de soort marmotjes op een halve meter afstandl zebra’s op 6 meter. We hebben in het park ook een prachtige wandeling gedaan. De dag erna zijn fleur en eef nog gaan paardrijden in de ochtend en heb ik uitgeslapen en uitgeziekt.
Toen natuurlijk het probleem van het vervoer, want de bus stopt dus niet in Naivasha. Peter, de aardigste keniaan die we ontmoet hebben en ons met alles geholpen heeft die drie dagen, hebben we gevraagt hoe we thuis konden komen dus heeft hij een taxi gebelt die ons naar Nakuru, 4 uur van Kisumu, bracht en daar konden we de bus pakken. Natuurlijk wel lekker, op z’n afrikaans, anderhalf uur telaat maar na een heftig busritje met dronken mensen en de hele bus vol met zakken en dozen kwamen we om half 9 savonds dan toch eindelijk weer aan in onze geliefde hometown.
Donderdag ben ik de hele dag met fleur en eef meegelopen om hun te helpen inpakken endergelijke. We zijn nog langs Pandi en alle collega’s en vrienden gegaan om afscheid te nemen. Nog snel even de laatste souveniertjes en op kraamvisite bij onze nederlandse coach in kisumu. Na van iedereen afscheid te hebben genomen zijn we nog een keer met ze drietjes uit eten geweest en daarna dan toch echt afscheid genomen. Fleur had nog, kei lief!, een souveniertje voor mij en eef gekocht. Voor mij een doosje waarvan ze wist dat ik die graag wou met een kei lief briefje erin.

Lieve meiden ik ga jullie missen! Bedankt voor alle gezelligheid, de enorm veel gesprekken en de lol die we hebben gehad. Ik ben blij dat we dit avontuur samen begonnen zijn en jullie waren echt als twee zusjes voor me. Veel succes met jullie studie en we spreken elkaar snel!

  • 15 Augustus 2014 - 14:16

    Anita:

    lieve Sharon,
    wat heerlijk om je verhaal te lezen en zo 'ver weg, maar toch dicht bij je te zijn'.
    fijn dat je nu weer goed in je vel zit en alle verkoudheid enzo achter de rug is.
    geniet maar verder, denk aan je, xx

  • 16 Augustus 2014 - 14:56

    Fleur:

    Hee Sharon,

    Ik heb net al je blogs gelezen, heel leuk! Als ik het lees krijg ik meteen weer zin om terug te gaan. Gisteren zag ik dat je een berichtje had gestuurd, maar ik kon niet antwoorden doordat mijn Keniaanse simkaart nog in mijn telefoon zat en er even geen mpesa in de buurt was voor beltegoed. Daarom wil ik je op deze manier heel erg bedanken voor de geweldige tijd die we hebben gehad en je nog heel veel plezier wensen in Kisumu. Ik ben benieuwd naar of je nog een appartementje vindt, hoe nutrition en NFE zullen zijn en alle andere dingen die je nog gaat doen. Houd je ons een beetje op de hoogte? :)

    xx Fleur

    P.S. Het regent hier en het is koud!

  • 18 Augustus 2014 - 09:56

    Sharon Atieno Oudejans:

    Hey fleur!
    Gelukkig zijn jullie goed aangekomen, hoe was het weer thuis te zijn? En zin in je studie nu?
    natuulijk houd ik jullie op de hoogte, komt helemaal goed!
    see you soon!

  • 18 Augustus 2014 - 16:08

    Joke:

    Blijf schrijven meis, ik ben zo benieuwd naar je verhalen over je leven daar! Dit zal genieten zijn.
    Hier is het koud en nat en lijkt niet eens op zomer! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Visited countries: Netherlands Belgium France Luxembourg Denmark Germany Austria Spain Zwitserland Italy Hungary Macedonia Croatia Greece Serbia Romania Slovenia Czech Republic England Armenia Georgia Costa Rica Canada Alaska (USA) South Africa Swaziland Uganda Kenya Thailand Indonesia Malaysia Sri Lanka

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 22344

Voorgaande reizen:

21 Juni 2017 - 21 Augustus 2017

Kenya and a little more

07 Juli 2016 - 26 Augustus 2016

Eurotrip 2016

04 Juli 2014 - 04 December 2014

Kenia

Landen bezocht: